Automaattitrukit ovat ohjelmoitu suorittamaan kaikki tehtävät turvallisesti ja toimimaan yhteistyössä manuaalisten trukkien kanssa. Sisäänrakennetut turvaskannerit ja esteentunnistimet estävät törmäykset reagoimalla asianmukaisesti trukin tiellä oleviin esteisiin. Kuorma-antureilla ja kameroilla varmistetaan tarkka ja turvallinen kuorman käsittely.
Sivuskannerit takaavat turvalliset käännökset optimaalisella nopeudella
Etu- ja takaskannerit tekevät kuljetuksesta turvallista asetetulla nopeudella
BLUESPOT LED-valo varoittaa jalankulkijoita, kun kuljetus tulee katvealueelta
Edessä olevien esteiden tunnistus lattiatason yläpuolella olevia esteitä varten
Sivulla olevien esteiden tunnistus havaitsee kulkuväylälle sivulta tulevat esteet
Yläpuolinen esteiden tunnistus tunnistaa ylhäältä tulevat esteet
Toyotan automaattitrukit tukevat kahta erittäin tarkkaa ja sopeutuvaa navigointiteknologiaa: heijastinnavigointia ja luonnollista navigointia tai niiden yhdistelmää. Yhdistelmävaihtoehdossa trukit voivat vaihtaa heijastimien käytöstä yhdellä alueella varastoympäristön avulla navigoimiseen toisella alueella.
Heijastinnavigointi
Navigointimenetelmä, jossa ympäristöön asetetaan yhdenmukaisia suuren kontrastin kohteita, eli heijastimia. Varastoon asennettujen heijastimien avulla automaattitrukin skanneri voi määrittää sijainnin mittaamalla etäisyydet heijastimiin. Tämä tekniikka mahdollistaa kestävän ja tarkan toiminnan sekä hyvän ulottuvuuden useimmissa ympäristöissä.
Luonnollinen navigointi
Tätä menetelmää käyttäen automaattitrukit navigoivat ympäristöä hyväksi käyttäen. Tässä navigointimenetelmässä trukin sijainnin laskemiseen käytetään varastossa olevia tunnistettavia viitepisteitä tai maamerkkejä kuten seiniä, hyllyjä tai muita kiinteitä kohteita. Luonnollinen navigointi on edullinen vaihtoehto varastoille, joissa ympäristö pysyy suhteellisen muuttumattomana. Trukki voi käyttää navigointiin olemassa olevaa ympäristöä, eikä ylimääräisiä varusteita kuten heijastimia tarvita. Näin vältytään varusteista aiheutuvilta lisäkuluilta ja niiden asennukselta.
Kaikkia automaattiohjauksella toimivia trukkeja ohjataan Toyotan kehittämällä T-ONE-automaatio-ohjelmistolla. Ohjelmisto toimii joko erillisesti tai tiedonsiirtokerroksena varaston hallinta- ja tuotantojärjestelmien kanssa. T-ONE pitää kirjaa tuotteiden varastoinnista, komennoista, kuljetuksista ja virroista älykkään kalustonhallintansa sekä ERP/WMS-järjestelmiin integroinnin ansiosta.
Automaattitrukit voidaan varustaa litium-ioniakuilla, jotka ovat jopa 30 % lyijyakkuja energiatehokkaampia ja niiden CO2-päästöt ovat alhaisemmat. Koska trukeissa on automaattinen lataus, ne voidaan ladata nopeasti tehtävien välillä ilman henkilökunnan apua tai lataushuoneita, joten ne ovat täysin automaattisia.
Automaatio optimoi tuotevirrat ja minimoi vauriot, ajankäytön ja kulut. Työntekijät ovat käytettävissä monimutkaisempiin tehtäviin toistuvien prosessien sijaan. Automatisoitu materiaalien siirto vähentää myös huollon ja energian tarvetta sekä parantaa tuottavuutta ja turvallisuutta. Takaisinmaksuaika on tyypillisesti n. 2 vuotta.
Jos haluat lisätietoja ja keskustella trukkiautomaation mahdollisuuksista, ota yhteyttä asiantuntijoihimme alla olevan lomakkeen kautta.
Automaattitrukit ovat ohjelmoitu suorittamaan kaikki tehtävät turvallisesti ja toimimaan yhteistyössä manuaalisten trukkien kanssa. Sisäänrakennetut turvaskannerit ja esteentunnistimet estävät törmäykset reagoimalla asianmukaisesti trukin tiellä oleviin esteisiin. Kuorma-antureilla ja kameroilla varmistetaan tarkka ja turvallinen kuorman käsittely.