Ainoastaan Toyotan trukeissa on patentoitu, dynaaminen järjestelmä, joka koostuu ohjausyksiköstä, kymmenestä mitta-anturista sekä kolmesta toimilaitteesta. SAS valvoo jatkuvasti trukin toimintoja.
Se tekee myös korjaavia toimenpiteitä havaitessaan vaaratekijöitä, jotka saattavat johtaa trukin tai kuorman epätasapainoon. SAS-järjestelmän kuusi pitkälle kehitettyä toimintoa pitävät kuljettajasi ja kuormasi liikkeella turvallisesti.
Trukin nostokyvyllä on myös iso vaikutus, lue lisää täältä >>
SAS-toiminnot tekevät kuljettajan työskentelystä yksinkertaisempaa ja turvallisempaa. SAS mastonhallintatoiminto ei seuraa ainoastaan kuorman korkeutta ja maston asentoa, vaan rajoittaa tarvittaessa maston kulmaa automaattisesti suojellakseen kuljettajaa ja kuormaa. Minimoimalla kuorman vahingoittumisriskin SAS säästää aikaa ja korjauskuluja.
+ Helpottaa kuljettajan työtä
+ Vähemmän tavaravahinkoja
+ Vähemmän onnettomuuksia
+ Enemmän tavaransiirtoja
+ Kustannussäästöt
Haarukoiden asettaminen vaaka-asentoon vie toistuvasti kuljettajan työaikaa. SAS:n automaattisella maston keskitystoiminnolla masto pysähtyy kallistettaessa automaattisesti pystyasentoon, jolloin myös haarukat ovat vaaka-asennossa. Tämä helpottaa kuljettajan työtä, etenkin kuorman ollessa korkealla. Säästät aikaa ja rahaa, ja tuottavuutesi paranee.
+ Helpottaa kuljettajan työtä
+ Vähemmän tavaravahinkoja
+ Vähemmän onnettomuuksia
+ Enemmän tavaransiirtoja
SAS vähentää merkittävästi kaatumisriskiä kaarreajossa. Jos trukki joutuu käännöksessä epätasapainoon, patentoitu aktiivivakaaja lukitsee automaattisesti taka-akselin ja kasvattaa trukin tasapainoaluetta. näin SAS vähentää huomattavasti sivusuuntaisen kaatumisen vaaraa. Havaitessaan liian suuren kaarrenopeuden SAS hidastaa trukkia automaattisesti estääkseen trukkia ja kuormaa kaatumasta. Huomaa, että Toyotan 4-pyöräiset vastapainotrukkimallit on varustettu SAS taka-akselin aktiivivakaajalla ja 3-pyöräiset mallit SAS ajonopeuden rajoitus kaarrettaessa -toiminnolla.
+ Helpottaa kuljettajan työtä
+ Vähemmän tavaravahinkoja
+ Vähemmän onnettomuuksia
+ Enemmän tavaransiirtoja
+ Kustannussäästöt
Järjestelmän ansiosta ohjauspyörä on aina oikeassa asennossa ohjaaviin pyöriin nähden. Se poistaa hydrostaattisen ohjauksen käyttäjille tutun ohjauspyörän nupin “vaeltamisen”, joten yllätyksiä ja vaaratilanteita ei liikkeelle lähdettäessä tapahdu. Ohjaus on miellyttävän kevyt ja tarkka kaikissa olosuhteissa. Kuljettajan ergonominen työympäristö parantaa erityisesti turvallisuutta.
+ Helpottaa kuljettajan työtä
+ Enemmän tavaransiirtoja
+ Kustannussäästöjä