Logiconomi-konsepti tarkoittaa, että selvitämme asiakkaiden logistiikan tulevaisuuden tarpeita ja toiveita. Kysymme ja kyseenalaistamme paljon löytääksemme vastauksia tulevaisuutta varten. Mikään nykyinen tuote tai palvelu ei ole "suojassa"; testaamme hyvin villejäkin ideoita.
Teemme myös kalustokartoituksia, joilla saadaan maksimoitua mm. kaluston käytettävyys sekä turvallisuus laatu ja suorituskyky. Tarjolla on kolme eri kalustokartoituslaajuutta.
Toyotan tavoitteena on parantaa asiakkaan työturvallisuutta ja kannattavuutta. Erinomainen työkalu siihen on Toyota I_Site-kalustonhallintajärjestelmä, joka muuttaa tavallisen trukin älytrukiksi. Helppokäyttöisen I_SIte-teknologian avulla älykkään trukkikaluston toiminnasta voidaan kerätä tietoa ja mitata asioita tavalla, joka muutoin olisi vaikeaa tai jopa mahdotonta.
Automaatio ei välttämättä ole kallista ja monimutkaista. Uusi Autopilot TAE050 -kuljetusvaunu mahdollistaa matalan kynnyksen automaisoinnin. TAE050 voi vetää tai kantaa kuormaa seuraten lattiaan liimattua magneettinauhaa. Ohjelmointi on helppoa yksinkertaisen Excel-pohjaisen työkalun avulla.
Toyotalla on markkinoiden laajin valikoima automaattitrukkeja monipuolisiin sovelluksiin.
Autopilot-teknologia on suunniteltu niin, että koneet voidaan liittää joustavasti asiakkaan WMS-,ERP- ja MES-järjestelmiin.
Autopilot-trukki voi toimia yksin, yhdessä muiden Autopilot-trukkien kanssa tai liitettynä asiakkaan muuhun automaatiojärjestelmään.
Toyotan navigointiratkaisut on suunniteltu parantamaan kapeakäytäväkeräilyn (VNA) turvallisuutta, tarkkuutta ja tuottavuutta. Navigoinnissa käytetään käytävään kiinnitettyjä RFID-tageja, jotka ovat yhteydessä trukkiin ilmoittaen sille paikan, nopeuden ja käytävän sijainnin. Trukki lukee järjestelmästä seuraavan hyllypaikan ja se navigoi kohteeseen automaattisesti optimaalista reittiä pitkin.