Toyota Service Concept

Hyvätkin tuotteet tarvitsevat rinnalle kattavan jälkimarkkinapalvelun. Asiakas ja asiakkaan tarpeet ovat huoltotoimintamme keskiössä. Olemme koonneet huollon toimintaperiaatteet ns. Toyota Service Concept -toimintamallin (TSC) alle. TSC konkretisoi miten toimimme ja kuinka asiakas hyötyy Toyotan huoltopalveluista liiketoiminnassaan.

Huollon saatavuus ja vasteaika

Asiakkaan trukkien käyttöaste etusijalla.

 

  • Mittaamme jatkuvasti vasteaikaamme ja kerralla kuntoon –astetta. Nämä mittaavat onnistumista
  • Pystymme toimittamaan kaikki varaosat Suomeen pääsääntöiseti 24 tunnissa.

Jidoka

Ongelmien esiintuominen (jidoka), jotta niihin voidaan puuttua välittömästi.

  • Analysoimme osien vauriot tehtailla juuriongelman
  • selvittämiseksi.
  • Käytämme etädiagnostiikkaa virhekoodien tunnistamisessa.
  • Toteutamme jatkuvia laadunparannusohjelmia (Kaizen)

Jätteiden vähentäminen

Ajan, materiaalien ja resurssien minimoinen.

  • Emme käytä paperidokumentteja huoltoautoissa
  • Vähennämme huoltoautojen polttoaineen kulutusta reittisuunnittelulla
  • Keräämme jätteet keskitetysti huoltoautoista kierrätykseen
  • Optimoimme varaosavarastoa osien vanhentumisriskin välttämiseksi

Heijunka

Tasainen toiminta ilman isoja vaihteluita.

  • Määräaikaishuollot ovat automaattisesti kalenteriohjattuja, jolloin ne tehdään ajoissa suunnitelman mukaan
  • Sovitamme huoltokäynnit asiakkaan tarpeiden ja aikataulun mukaisesti
  • Tarjoamme trukkeja lyhytaikaisella vuokrauksella korjauksen tai tuotantohuippujen ajaksi

Täydellinen yhteensopivuus

Mekaanikot, varaosat, tekninen tuki ja asiakastarpeet.

  • Laadimme asiakkaalle sopivimman sopimussisällön
  • Lähetämme mekaanikon, jolla on juuri ko. työhön parhaat taidot
  • Käytämme ainoastaan alkuperäisiä varaosia, jotka sopivat täsmälleen kyseiseen trukkiin

Poka yoke

Virheiden estäminen – työn suunnittelu niin, että virheitä ei satu

  • Sovellamme standardisoituja työvaiheaikoja mekaanikkojen työssä
  • Käytämme varaosien laadunvarmennusjärjestelmiä koko toimitusketjussa
  • Huollonohjaus järjestelmä ilmoittaa mm. myöhässä olevista huolloista

Sertifiointi

Suorituskyvyn mittaaminen ja arviointi selkeiden standardien avulla

  • Toyota asettaa huoltoverkostolle tiukat laatuvaatimukset
  • Mittaamme teknisen henkilöstömme taitoja ja osaamista osana jatkuvaa koulutusta
  • Laatu todennetaan henkilöstön ja toimipisteiden sertifioinnilla

Hoshin

Pitkän aikavälin suunnittelu

  • Ymmärsimme ensimmäisinä IT- ja verkkoteknologian mahdollisuudet huoltoprosessissa
  • Olemme johtava toimija teollisten internet-palveluiden kehittämisessä
  • Kuuntelemme koko ajan asiakastarpeita mm. jatkuvan NPS-tutkimuksen avulla (”Net Promoter Score”)

Tiedon reaaliaikaisuus

Tiedot ja yhteydenpito verkon kautta

  • Mekaanikoilla on käytössä ajantasainen varaosa- ja tekninen dokumentaatio tabletissa
  • Mekaanikko näkee trukin koko huoltohistorian
  • Seuraamme koneiden ja huollon toimintaa verkon kautta

Kaizen (jatkuva parantaminen)

Jatkuva parantaminen

  • Mittaamme, analysoimme ja parannamme huoltoprosessia jatkuvasti
  • Keräämme trukeista ja huoltokannasta tietoa tuotekehityksen käyttöön
  • Käytämme STEP-koulutusohjelmaa laajentaaksemme jatkuvasti teknisen henkilöstömme osaamista (STEP = Service Technician Education Program)

Genchi Genbutsu

Perustietojen ja faktojen selvittäminen oikeiden päätösten tueksi.

  • Takuuosat lähetetään aina tehtaalle tutkittavaksi
  • Tarvittaessa asiantuntijamme tulevat  asiakkaan luo selvittämään ratkaisemattomat ongelmat
  • Hyödynnämme huollon tietoa ja kokemusta uusien trukkien suunnittelussa

Standardisointi

Oikeiden toimintatapojen vahvistaminen ja noudattaminen.

  • Käytämme standardisoituja työvaiheaikoja ja työohjeita
  • Vakioimme huoltoautojen varustetason tehokkuuden ja optimaalisen varaosavaraston varmistamiseksi.
  • Käytämme STEP-koulutusohjelmaa teknisen osaamisen standardisoimiseen (Service Technician Education Program)

 I_Site toimii myös iPadilla

I_Site-kalustonhallintajärjestelmä

Toyota I_Site on monipuolinen kalustonhallintajärjestelmä, joka auttaa parantamaan neljää isoa yritystoiminnan aluetta: kulut, tuottavuus, terveys ja turvallisuus sekä ympäristö.

Lue lisää >

Toyota Production System eli Lean

Kaikki Toyotan tuotteet on valmistettu maailmankuulun TPS -filosofian (Toyota Production System) mukaisesti, mikä takaa korkeimman laadun, kestävyyden ja luotettavuuden.

Lue lisää >

Trukkihuoltomme

Huolto ja varaosat

Ennakoiva huoltosuunnittelu ja tehokas varaosapalvelu pitävät asiakkaan trukkitoiminnan käynnissä merkistä ja mallista riippumatta.

Lue lisää >

Trukkien katselua

Kestävä kehitys

Yhdessä voimme tehdä paljon maksimoidaksemme turvallisuuden, minimoimalla ympäristövaikutukset ja optimoimalla prosessejamme.

Lue lisää >