Verkkosivuillamme on käytössä evästeet, joiden avulla varmistamme, että sivustomme toimivat ja käyttökokemus on paras mahdollinen. OK

SAS logo lähikuvassa

SAS tietää kuinka kustannukset ajetaan alas

SAS vaikuttaa kustannuksiin kahdella avainalueella: kuljettajakustannuksissa ja vauriokustannuksissa, jotka muodostuvat joko trukkiin, käsiteltävään materiaaliin tai käyttöympäristöön kohdistuvista vaurioista. Nämä voivat yhdessä muodostaa yli 70 % trukkisi elinkaarikustannuksista. SAS tuo välittömiä säästöjä parantamalla turvallisuutta ja siten liiketoimintasi tulosta.
SAS suojaa trukkia

Miten se toimii?

Ainoastaan Toyotan trukeissa on patentoitu, dynaaminen järjestelmä, joka koostuu ohjausyksiköstä, kymmenestä mitta-anturista sekä kolmesta toimilaitteesta. SAS valvoo jatkuvasti trukin toimintoja. Se tekee myös korjaavia toimenpiteitä havaitessaan vaaratekijöitä, jotka saattavat johtaa trukin tai kuorman epätasapainoon.

SAS-järjestelmän kuusi pitkälle kehitettyä toimintoa pitävät kuljettajasi ja kuormasi liikkeellä turvallisesti – ja tuottavuuden huipussaan.

Kysy meiltä lisää
Taka-akselin vakaajan kuva

Taka-akselin aktiivivakaaja

Jos trukki joutuu käännöksessä epätasapainoon, aktiivivakaaja lukitsee automaattisesti taka-akselin ja kasvattaa trukin tasapainoaluetta. (Vain 4-pyöräisissä trukeissa)

Ajonopeuden rajoitus

Ajonopeuden rajoitus kaarrettaessa

Havaitessaan liian suuren kaarrenopeuden SAS hidastaa automaattisesti estääkseen trukkia ja kuormaa kaatumasta.

Maston etukallistuskulma SAS

Maston etukallistuskulman rajoitin

Maston etukallistuskulman rajoitin valvoo kuorman korkeutta, maston asentoa ja tarvittaessa rajoittaa maston kulmaa automaattisesti suojellakseen kuljettajaa ja kuormaa.

Maston takakallistus

Maston takakallistus - nopeuden rajoitin

SAS-järjestelmä havaitsee mahdolliset vaaratekijät ja alentaa maston kallistusnopeutta kuorman painon ja nostokorkeuden mukaisesti.

Mastonkeskitys

Mastonkeskitysjärjestelmä

Haarukoiden asettaminen vaaka-asentoon vie toistuvasti kuljettajan työaikaa. SAS automaattisella mastonkeskitystoiminnolla masto pysähtyy kallistettaessa automaattisesti pystyasentoon, jolloin myös haarukat ovat vaaka-asennossa.

Aktiivinen ohjauksen synkronointi

Aktiivinen ohjauksen synkronointi

Järjestelmän ansiosta ohjauspyörä on aina oikeassa asennossa ohjaaviin pyöriin nähden. Se poistaa hydrostaattisen ohjauksen käyttäjille tutun ohjauspyörän nupin "vaeltamisen", joten yllätyksiä ja vaaratilanteita ei liikkeelle lähdettäessä tapahdu.

Voit olla myös kiinnostunut

Trukki tulevaisuu´den teknologiaa

Tulevaisuuden teknologiaa

Smart Logistics ja Logiconomi mahdollistavat tämän päivän ratkaisut ja näyttävät tulevaisuuden näkymämme.

Lue lisää >

Sähkökäyttöiset vastapainotrukit

Sähkökäyttöiset vastapainotrukit

Luotettavat Toyotan sähkökäyttöiset vastapainotrukit soveltuvat sekä sisä- että ulkokäyttöön.

Lue lisää >

Polttomoottori vastapainotrukit

Polttomoottori vastapainotrukit

Toyotan polttomoottorikäyttöisillä vastapainotrukeilla voidaan siirtää kuormia aina 8 tonniin asti.

Lue lisää >

Toyota Tonero ulkotiloissa

Pienet ja PK-yritykset

Takaamme asiakkaillemme luotettavuuden ja hyvän palvelun yrityksen koosta, sijainnista ja toimialasta riippumatta.

Lue lisää >