Verkkosivuillamme on käytössä evästeet, joiden avulla varmistamme, että sivustomme toimivat ja käyttökokemus on paras mahdollinen. OK

Toyota Service Concept

Hyvätkin tuotteet tarvitsevat rinnalle kattavan jälkimarkkinapalvelun. Asiakas ja asiakkaan tarpeet ovat huoltotoimintamme keskiössä. Olemme koonneet huollon toimintaperiaatteet ns. Toyota Service Concept -toimintamallin (TSC) alle. TSC konkretisoi miten toimimme ja kuinka asiakas hyötyy Toyotan huoltopalveluista liiketoiminnassaan.

Huollon saatavuus ja vasteaika

Asiakkaan trukkien käyttöaste etusijalla.

 

  • Mittaamme jatkuvasti vasteaikaamme ja kerralla kuntoon –astetta. Nämä mittaavat onnistumista
  • Pystymme toimittamaan kaikki varaosat Suomeen pääsääntöiseti 24 tunnissa.

Jidoka

Ongelmien esiintuominen (jidoka), jotta niihin voidaan puuttua välittömästi.

  • Analysoimme osien vauriot tehtailla juuriongelman
  • selvittämiseksi.
  • Käytämme etädiagnostiikkaa virhekoodien tunnistamisessa.
  • Toteutamme jatkuvia laadunparannusohjelmia (Kaizen)

Jätteiden vähentäminen

Ajan, materiaalien ja resurssien minimoinen.

  • Emme käytä paperidokumentteja huoltoautoissa
  • Vähennämme huoltoautojen polttoaineen kulutusta reittisuunnittelulla
  • Keräämme jätteet keskitetysti huoltoautoista kierrätykseen
  • Optimoimme varaosavarastoa osien vanhentumisriskin välttämiseksi

Heijunka

Tasainen toiminta ilman isoja vaihteluita.

  • Määräaikaishuollot ovat automaattisesti kalenteriohjattuja, jolloin ne tehdään ajoissa suunnitelman mukaan
  • Sovitamme huoltokäynnit asiakkaan tarpeiden ja aikataulun mukaisesti
  • Tarjoamme trukkeja lyhytaikaisella vuokrauksella korjauksen tai tuotantohuippujen ajaksi

Täydellinen yhteensopivuus

Mekaanikot, varaosat, tekninen tuki ja asiakastarpeet.

  • Laadimme asiakkaalle sopivimman sopimussisällön
  • Lähetämme mekaanikon, jolla on juuri ko. työhön parhaat taidot
  • Käytämme ainoastaan alkuperäisiä varaosia, jotka sopivat täsmälleen kyseiseen trukkiin

Poka yoke

Virheiden estäminen – työn suunnittelu niin, että virheitä ei satu

  • Sovellamme standardisoituja työvaiheaikoja mekaanikkojen työssä
  • Käytämme varaosien laadunvarmennusjärjestelmiä koko toimitusketjussa
  • Huollonohjaus järjestelmä ilmoittaa mm. myöhässä olevista huolloista

Sertifiointi

Suorituskyvyn mittaaminen ja arviointi selkeiden standardien avulla

  • Toyota asettaa huoltoverkostolle tiukat laatuvaatimukset
  • Mittaamme teknisen henkilöstömme taitoja ja osaamista osana jatkuvaa koulutusta
  • Laatu todennetaan henkilöstön ja toimipisteiden sertifioinnilla

Hoshin

Pitkän aikavälin suunnittelu

  • Ymmärsimme ensimmäisinä IT- ja verkkoteknologian mahdollisuudet huoltoprosessissa
  • Olemme johtava toimija teollisten internet-palveluiden kehittämisessä
  • Kuuntelemme koko ajan asiakastarpeita mm. jatkuvan NPS-tutkimuksen avulla (”Net Promoter Score”)

Tiedon reaaliaikaisuusReal-time info

Tiedot ja yhteydenpito verkon kautta

  • Mekaanikoilla on käytössä ajantasainen varaosa- ja tekninen dokumentaatio tabletissa
  • Mekaanikko näkee trukin koko huoltohistorian
  • Seuraamme koneiden ja huollon toimintaa verkon kautta

Kaizen (jatkuva parantaminen)

Jatkuva parantaminen

  • Mittaamme, analysoimme ja parannamme huoltoprosessia jatkuvasti
  • Keräämme trukeista ja huoltokannasta tietoa tuotekehityksen käyttöön
  • Käytämme STEP-koulutusohjelmaa laajentaaksemme jatkuvasti teknisen henkilöstömme osaamista (STEP = Service Technician Education Program)

Genchi Genbutsu

Perustietojen ja faktojen selvittäminen oikeiden päätösten tueksi.

  • Takuuosat lähetetään aina tehtaalle tutkittavaksi
  • Tarvittaessa asiantuntijamme tulevat  asiakkaan luo selvittämään ratkaisemattomat ongelmat
  • Hyödynnämme huollon tietoa ja kokemusta uusien trukkien suunnittelussa

Standardisointi

Oikeiden toimintatapojen vahvistaminen ja noudattaminen.

  • Käytämme standardisoituja työvaiheaikoja ja työohjeita
  • Vakioimme huoltoautojen varustetason tehokkuuden ja optimaalisen varaosavaraston varmistamiseksi.
  • Käytämme STEP-koulutusohjelmaa teknisen osaamisen standardisoimiseen (Service Technician Education Program)

Voit olla myös kiinnostunut

 I_Site toimii myös iPadilla

I_Site-kalustonhallintajärjestelmä

Toyota I_Site on monipuolinen kalustonhallintajärjestelmä, joka auttaa parantamaan neljää isoa yritystoiminnan aluetta: kulut, tuottavuus, terveys ja turvallisuus sekä ympäristö.

Lue lisää >

Toyota Production System eli Lean

Kaikki Toyotan tuotteet on valmistettu maailmankuulun TPS -filosofian (Toyota Production System) mukaisesti, mikä takaa korkeimman laadun, kestävyyden ja luotettavuuden.

Lue lisää >

Trukkihuoltomme

Jälkimarkkinapalvelut

Ennakoiva huoltosuunnittelu ja tehokas varaosapalvelu pitävät asiakkaan trukkitoiminnan käynnissä merkistä ja mallista riippumatta.

Lue lisää >

Trukkien katselua

Kestävä kehitys

Yhdessä voimme tehdä paljon maksimoidaksemme turvallisuuden, minimoimalla ympäristövaikutukset ja optimoimalla prosessejamme.

Lue lisää >